Zirkonium krone

Metallfrie kroner og broer

hidDisse er hovedsakelig laget av zirkonium karbondioksid (zirkona) eller komprimert keramikk.
Zirkonakeramikk som basismateriale for kroner og broer er utviklet i de siste årene. Det har mange fordeler sammenlignet med metallkeramiske proteser:

• De er metallfrie og ikke allergifremkallende.
• Foruten mekaniske egenskaper er de også i mange aspekter bedre enn metall, en protese er helt estetisk og tannfarget.
• De er biologisk nøytrale (bioinert) og miljøvennlige. De leder varme og elektrisitet dårlig, og kan derfor ikke bygge plakk på overflaten.
• De er lysgjennomtrengelige og har gode fotodynamiske egenskaper.
• Ved kroner og broer av dette materialet er det ingen risiko for gingivitt eller tidlig betennelse i tannkjøttet.

hid2Ulempen med materialet er at det er dyrere enn de andre men også mer moderne og representerer en estetisk høyere verdi. Det er ingen risiko for å utvikle metallallergi eller misfarging av tannkjøttet nær kanten av metalldeler.

Foruten proteser er tannimplantater og avstandsstykker (montert til implantatet for å støtte) også laget av dette materialet.

Det vises at programmet har åpnet en ny æra i odontologi.

Gjør din zirkonia krone i DentiDent implantklinikk, i Budapest!